Skautský institut v tradici a zkušenosti skautského hnutí hledá inspiraci pro současnou společnost, a ve společenském dění zase inspiraci pro skauting. Ve své činnosti se soustředí také na školy a učitelky a učitele v nich.
V rámci Týdne pro wellbeing ve škole s vámi sdílí dva nástroje na podporu osobního wellbeingu vyučujících. Učitelkám a učitelům by měl nabídnout možnost přemýšlet a reflektovat, co se daří, co chtějí a můžou změnit nebo jak nakládat s časem, tak, aby jim v tom bylo dobře. Nabízejí prostor zastavit se, pečovat o sebe a naučit se pár jednoduchých způsobů pro péči o každodenní pohodu. Vycházejí z myšlenky, že učitelské povolání je velmi náročné a společensky důležité.
Nabízejí oporu v těchto oblastech:
- time management: jak pracovat s časem, naučit se prioritizovat a stihnout to, co chci
- mindfulness: jak mi všímavost k sobě může pomoci naplno prožít pozitivní situace a zvládnout ty náročné
- wellbeing: jak být spokojeným učitelem
KARTY DOBRÉ PRAXE – Jak v pozici pedagoga či pedagožky efektivně nakládat s časem, jak být všímavý k sobě i studujícím a jak podporovat celkovou spokojenost ve třídě. (infografiky)
ZÁPISNÍK SPOKOJENÉHO UČITELE – Nástroj, který vám pomůže mapovat učitelské úspěchy, formulovat vize, objevovat vlastní silné stránky, ale také pracovat s neúspěchy a náročnými situacemi. Prostřednictvím vizualizací a reflektivních otázek můžete vykročit k větší spokojenosti v učitelské a vzdělavatelské praxi.