Wellbeing je, když…
… se ráno těším. … mi škola dává smysl. … se cítím ve škole bezpečně. … mě lidé ve škole respektují. … se ve škole cítím vítaný*á. … mám ve škole přátele, kteří mi pomohou. … cítím, že učení má smysl. … mě učení baví. … mám dostatek pohybu.
a také prarodiče,
pečovatelky a pečovatele, veřejnost…
Proč wellbeing ve škole?
Chceme školy, kde se všichni cítí dobře,
navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno rozvinout svůj potenciál.
Wellbeing ve školách pokládáme za základní podmínku pro to,
aby žactvo, ředitelky a ředitelé škol i vyučující mohli vést spokojený a plnohodnotný život,
zvládat stres a uplatnit své silné stránky.
Děti, které jsou ve škole spokojené, se mnohem lépe učí!
Novinky
Zahraniční inspirace: V Dánsku není wellbeing luxus, ale způsob života (Step by Step ČR)
Stáže Step by Step ČR patří mezi oblíbené vzdělávací aktivity, během nichž se pedagogové mohou inspirovat u svých kolegů v zahraničí. Dánské školství je velmi blízké principům programu “Začít spolu”, a tak jsme za posledních 5 let hned třikrát navštívili dánské...
Program pro školy: Začít spolu (Step by Step ČR)
Step by Step ČR se připojuje k Týdnu pro wellbeing ve škole. Wellbeing se prolíná celým programem Začít spolu a v Step by Step ČR věří, že jejich aktivity mohou inspirovat ostatní. Zvou vás proto do ZaS center v regionech po celé ČR. Svým zapojením a akcemi v...
Skupinová reflektivní metoda: WANDA – Tam kde se cítí dobře učitelé, je dobře i dětem (Step by Step ČR)
Petra ve skupině opět nespolupracovala. Hančin otec mi řekl, že se Hanka vůbec nic ve škole nenaučila. Už zase jsem se připravovala celý večer. Martinovo chování je pořád stejné, v hodinách vykřikuje, a když ho nevyvolám, lehne si a křičí. Se stejnými nebo...
Videa
Roman Göttlicher / Kognitivní wellbeing
Wellbeing je komplexní záležitost. V kognitivní oblasti souvisí se schopnostmi kritického myšlení, řešení problémů a kreativity. Odráží se ve způsobu zpracování informací, vytváření úsudků a také v motivaci a vytrvalosti k úspěšnému dosahování stanovených cílů. Co...
Roman Göttlicher / Fyzická oblast wellbeingu
Wellbeing je komplexní záležitost. Ve fyzické oblasti souvisí se zdravím a bezpečím a je ovlivněný fyzickou aktivitou, zdravým stravováním, spánkovým režimem a uvědomělou volbou zdravého životního stylu a prostředí. Jak vnímá fyzický wellbeing Roman Göttlicher vítěz...
Roman Göttlicher / Znáte P2030+ a aktivity kolem wellbeingu
Zná Roman Göttlicher, vítěz GTP 2023 organizaci Partnerství pro vzdělávání 2030+, která je facilitátorem systémové změny ve vzdělávání v ČR a přivádí k jednomu stolu klíčové aktéry a odborníky, jejichž spolupráce a shoda jsou nutné pro zlepšení vzdělávacích výsledků a...
Wellbeing ve školách podporujeme v rámci
Partnerství pro vzdělávání 2030+, z. ú. Naším cílem je zlepšení učení a wellbeingu dětí a snižování
nerovností v českých školách