Závěrečné hodnocení

ORP: MAP

Kraj: Praha

Datum evaluace: 03.11. 2025

1
Kultura prostředí 90.79%
2
Učení 90.9%
3
Partnerství a spolupráce 82.53%

Oblast: Kultura prostředí

Základní úroveň určená všem

1.Wellbeing žáků a pracovníků školy je klíčovým prvkem vize/étosu školy.

1
2
3
4

2.Vedení školy aktivně podporuje wellbeing všech členů školní komunity.

1
2
3
4

3.Pracovníci školy a žáci projevují vstřícnost a respekt vůči individuálním odlišnostem členů školní komunity (kulturní odlišnost, zdravotní postižení apod.).

1
2
3
4

4.Škola s rodiči žáků průběžně komunikuje o vztahu mezi wellbeingem a vzdělávacími výsledky a o konkrétních možnostech podpory wellbeingu dětí a mladých lidí.

1
2
3
4

5.Vedení školy i všichni její zaměstnanci uznávají, že podpora wellbeingu a vzdělávání v dovednostech podporujících wellbeing je záležitostí celé školní komunity, a nikoliv pouze vybraných pracovníků.

1
2
3
4

6.Všichni pracovníci školy rozumí vztahu mezi vzdělávacími výsledky a wellbeingem žáků.

1
2
3
4

7.Ve škole je uplatňován pozitivní přístup k očekávanému chování žáků. Problémy v chování žáků jsou řešeny s odpovídající pozorností, respektem a důsledností.

1
2
3
4

8.Wellbeing pracovníků je ve škole považován za stejně důležitý jako wellbeing žáků. Škola disponuje opatřeními k podpoře wellbeingu svých pracovníků.

1
2
3
4

9.Škola cíleně poskytuje příležitosti pro profesní rozvoj všech svých pedagogických pracovníků zaměřený na rozvoj dovedností v péči o vlastní wellbeing, podporu wellbeingu žáků a podporu pozitivního klimatu tříd.

1
2
3
4

10.Vedení školy umožňuje a podporuje aktivní zapojení žáků, pracovníků a rodičů do plánování a rozhodování zaměřených na zlepšování kvality vzdělávání a školního prostředí.

1
2
3
4

11.Budova školy a její vnitřní prostory jsou fyzicky přístupné. Jejich prostorové uspořádání a vybavení je uzpůsobeno tak, aby odpovídalo potřebám všech žáků a pracovníků.

1
2
3
4

12.Venkovní a vnitřní prostory školy a virtuální učební prostředí jsou dobře udržované, vhodně vybavené a vytvářejí příjemné a bezpečné prostředí.

1
2
3
4

13.Ve vnitřních prostorách jsou vystaveny výsledky práce žáků odrážející jejich talenty, individuální a společné úspěchy.

1
2
3
4

14.Vedení školy rozumí vztahu mezi fyzickou aktivitou a wellbeingem a podporuje fyzické aktivity a pohybové přestávky v prostředí školy a jejím okolí.

1
2
3
4

15.Venkovní a vnitřní prostory školy usnadňují sociální interakci mezi žáky, pohybové aktivity a relaxaci.

1
2
3
4

16.Škola podporuje zdravé stravování a pravidelný pitný režim. K odměňování žáků a na školních akcích nejsou využívány nezdravé pochutiny.

1
2
3
4

17.Škola využívá jednotnou digitální platformu na podporu personalizované výuky, komunikace a spolupráce.

1
2
3
4
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory

18.Pracovníci školy aktivně vyhledávají žáky, jejichž školní úspěšnost a wellbeing jsou ohrožené, a zajišťují jim cílenou podporu. Vedení školy věnuje pozornost identifikaci ohrožení v oblasti wellbeingu u pracovníků školy.

1
2
3
4

19.Vedení školy systematicky podporuje další vzdělávání pracovníků v identifikaci ohrožení žáků s cílem včasného záchytu a zahájení řešení jejich obtíží.

1
2
3
4

20.Fyzické prostředí školy je upraveno a vybaveno tak, aby vyhovovalo potřebám žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve škole je k dispozici např. relaxační místnost nebo klidový koutek, místnost vybavená k poskytování speciálněpedagogické péče, místnost pro setkávání s rodiči, poradenskými pracovníky a odborníky mimo školu, systémy usnadňující orientaci a pohyb, kompenzační pomůcky, digitální přístroje vybavené specializovanými aplikacemi atd. Konkrétní vybavení se odvíjí od identifikovaných potřeb žáků a stanovených podpůrných opatření.

1
2
3
4

21.Škola podporuje pravidelné stravování žáků, kteří se jej nemohou ze socioekonomických důvodů účastnit.

1
2
3
4

22.Pracovníci školní jídelny mají příležitost ke vzdělávání a průběžnou praktickou podporu v přípravě pokrmů pro žáky se specifickými potřebami v oblasti stravování.

1
2
3
4

Oblast: Učení

Základní úroveň určená všem

1.Ve výuce jsou využívány metody a postupy, které podporují kooperaci mezi žáky, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení a pocit úspěchu.

1
2
3
4

2.Učitelé uplatňují různorodé metody výuky a hodnocení umožňující diferenciaci očekávání, plnou participaci a zažití úspěchu u všech žáků.

1
2
3
4

3.Vedení školy podporuje učitele v profesním rozvoji zaměřeném na diferenciaci a individualizaci výuky a následně v zavádění získaných informací a dovedností do praxe školy.

1
2
3
4

4.Učitelé využívají příležitosti k začlenění tématu wellbeingu ve všech vyučovacích předmětech.

1
2
3
4

5.Ve škole jsou cíleně rozvíjeny sociální a emoční dovednosti všech žáků. Při rozvoji sociálních a emočních dovedností žáků jsou využívány výzkumně ověřené programy.

1
2
3
4

6.V případě zajišťování programů externími subjekty škola dopředu zjišťuje, zda jejich obsah odpovídá požadavkům a využívané metody jsou inkluzivní a přístupné všem žákům. Žáci jsou o jejich realizaci dostatečně informováni a jejich výstupy jsou vhodně začleňovány do výuky.

1
2
3
4

7.Žáci a jejich rodiče jsou přizýváni k plánování akcí školy včetně například škol v přírodě, adaptačních pobytů apod.

1
2
3
4

8.Škola oceňuje a odměňuje širokou škálu žákovských úspěchů, snaží se pokrýt co nejširší spektrum talentů a silných stránek žáků.

1
2
3
4

9.Je evidentní, že žáci zažívají radost z učení, která je spojená s pocitem úspěchu a individuálního pokroku. Žáci projevují motivaci k učení a pozitivní a odpovědný přístup ke školní práci a domácí přípravě.

1
2
3
4

10.Podpora wellbeingu zahrnuje rozvoj povědomí žáků o tématu duševního zdraví a obtíží s ním spojených včetně povědomí o tom, na koho se mohou v případě potřeby obracet.

1
2
3
4

11.Škola cíleně podporuje žáky v plánování a řízení jejich profesního směřování a při přechodu na vyšší stupně vzdělávání.

1
2
3
4
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory

12.Učitelé diferencují a individualizují metody výuky a hodnocení učebního pokroku pro žáky ohrožené školním neúspěchem a se speciálními vzdělávacími potřebami způsobem, který jim umožňuje zažívat pocit úspěchu.

1
2
3
4

13.Učitelé absolvují další vzdělávání se zaměřením na výzkumně ověřené podpůrné programy osvědčené v praxi a zajišťují jejich realizaci v rámci individuální a skupinové podpory žáků.

1
2
3
4

14.Škola zajišťuje poskytování specifické podpory pro žáky s potřebou zvýšené/intenzivní podpory.

1
2
3
4

15.Pracovníci školního poradenského pracoviště podporují všechny učitele a asistenty pedagoga v poskytování podpůrných opatření 1. až 5. stupně v souladu s identifikovanými potřebami žáků a doporučeními školského poradenského zařízení popř. dalších odborných pracovišť.

1
2
3
4

16.Při personalizaci (individualizaci) výuky jsou vhodně využívány digitální technologie dostupné všem žákům.

1
2
3
4

Oblast: Partnerství a spolupráce

Základní úroveň určená všem

1.Pracovníci školy vedou žáky osobním příkladem otevřenosti, respektu a naslouchání v interakci mezi sebou, s žáky a jejich rodiči.

1
2
3
4

2.Vztahy a partnerství jsou ve škole podporovány prostřednictvím širokého spektra dohodnutých formálních a neformálních prostředků.

1
2
3
4

3.Vedení školy podporuje spolupráci učitelů při plánování, realizaci a evaluaci výuky.

1
2
3
4

4.Vedení školy podporuje zřízení rady rodičů a spolupracuje s ní.

1
2
3
4

5.Vedení školy uznává důležitost wellbeingu pracovníků školy a podporuje ho širokou škálou opatření včetně konkrétních projevů uznání jejich práce a přínosu pro školní komunitu.

1
2
3
4

6.Vedení školy zajišťuje podpůrné mechanismy pro podporu wellbeingu pracovníků školy a zprostředkovává jim informace o dostupných službách v této oblasti.

1
2
3
4

7.Škola navazuje kontakt s pedagogickými lídry a školami, které jsou nositeli dobré praxe a zapojuje se do jejího sdílení.

1
2
3
4

8.Ve škole je podporováno zapojování do profesních sítí ředitelů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků (např. asistentů pedagoga aj.).

1
2
3
4

9.Škola buduje a udržuje spolupráci s relevantními partnery vně školy (zřizovatel, poskytovatelé DVPP a metodického vedení, neziskové organizace zaměřené na vzdělávání aj.).

1
2
3
4
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory

10.Ve škole je zaveden mentoring a kolegiální podpora, zkušenější učitelé poskytují podporu nově příchozím a začínajícím učitelům.

1
2
3
4

11.Vedení školy systematicky podporuje spolupráci učitelů a asistentů pedagoga.

1
2
3
4

12.Vedení školy poskytuje pracovníkům individualizovanou podporu v době zvýšené zátěže nebo osobní krize včetně poskytnutí informací o dostupných podpůrných službách.

1
2
3
4

13.Ve škole je zavedena vrstevnická podpora.

1
2
3
4

14.Žákům s obtížemi v sociální interakci je poskytována specifická podpora spočívající v podpoře navazování přátelských vztahů s vrstevníky nebo s pracovníky školy.

1
2
3
4

15.Žáci a jejich rodiče jsou přizýváni k řešení problémů a rozhodování ohledně jejich individuálních potřeb a intervencí, které jsou jim ve vztahu k jejich potřebám nabízeny.

1
2
3
4

16.Žáci mají v rámci školy přístup k individuální nebo skupinové podpoře zaměřené na podporu jejich osobního, sociálního, vzdělávacího a kariérového rozvoje a v situacích osobní krize.

1
2
3
4

17.Škola spolupracuje se školami na nižším a vyšším stupni vzdělávání v souvislosti s přechodem žáků mezi stupni vzdělávání s cílem maximálně podpořit jejich adaptaci a vzdělávací úspěch v nové škole.

1
2
3
4

18.Škola buduje a udržuje spolupráci s poskytovateli služeb a dalšími aktéry v podpoře ohrožených žáků.

1
2
3
4

Doporučení pro oblast: Kultura prostředí

Základní úroveň určená všem
Ukazatel dobré praxePříklady opatření
Podle vašich odpovědí se této oblasti věnuje vaše škola na velmi dobré úrovni, proto vám nenabízíme žádné specifické příklady opatření.
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory
Ukazatel dobré praxePříklady opatření
Podle vašich odpovědí se této oblasti věnuje vaše škola na velmi dobré úrovni, proto vám nenabízíme žádné specifické příklady opatření.

Doporučení pro oblast: Učení

Základní úroveň určená všem
Ukazatel dobré praxePříklady opatření
Podle vašich odpovědí se této oblasti věnuje vaše škola na velmi dobré úrovni, proto vám nenabízíme žádné specifické příklady opatření.
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory
Ukazatel dobré praxePříklady opatření
Podle vašich odpovědí se této oblasti věnuje vaše škola na velmi dobré úrovni, proto vám nenabízíme žádné specifické příklady opatření.

Doporučení pro oblast: Partnerství a spolupráce

Základní úroveň určená všem
Ukazatel dobré praxePříklady opatření

7. Škola navazuje kontakt s pedagogickými lídry a školami, které jsou nositeli dobré praxe a zapojuje se do jejího sdílení.

  • Zapojení učitelů do sítí spolupracujících učitelů a dalších forem kolegiální podpory a sdílení dobré praxe vně školy
  • Podpora setkávání pracovníků školy s pracovníky škol s inspirativní praxí (exkurze, tematická setkání apod.)
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory
Ukazatel dobré praxePříklady opatření
Podle vašich odpovědí se této oblasti věnuje vaše škola na velmi dobré úrovni, proto vám nenabízíme žádné specifické příklady opatření.